دوره 4، شماره 2 - ( تابستان 1394 )                   جلد 4 شماره 2 صفحات 491-502 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabatabaei S H, Tabrizizade M, Qazanfari S, Hakimian R. Evaluating Students’ Satisfaction in Regard with Clinical Training at Shahid Sadoughi Dentistry School of Yazd in 2014. YJDR. 2015; 4 (2) :491-502
URL: http://yjdr.ssu.ac.ir/article-1-167-fa.html
طباطبایی سیدحسین، تبریزی زاده مهدی، غضنفری سمیه، حکیمیان رقیه. ارزیابی رضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی از وضعیت آموزش بالینی در دانشکده دندانپزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1393. تحقیقات دندانپزشکی. 1394; 4 (2) :491-502

URL: http://yjdr.ssu.ac.ir/article-1-167-fa.html


دانشجو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی
چکیده:   (729 مشاهده)

مقدمه: دانشگاه به عنوان نهاد تولید­کننده و ارتقادهنده دانش و تأمین­کننده نیروی انسانی متخصص در جامعه وظیفه دارد به طور مستمر به بررسی وضع موجود خود پرداخته تا به راهکارهای عملی جهت ارتقای کیفیت آموزش دست یابد. این مطالعه با هدف ارزیابی رضایتمندی دانشجویان از وضعیت آموزش بالینی در دانشکده دندانپزشکی یزد انجام شد.

روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 205پرسشنامه توسط دانشجویان دوره دکترای عمومی دندانپزشکی حاضر در
بخش­های بالینی در پایان روتیشن­های اول و دوم نیمسال اول تحصیلی تکمیل شد. روایی و پایایی پرسشنامه تأیید شده بود. داده­های جمع آوری شده به وسیله نرم افزار SPSS ویرایش 17 و آزمون­های آماری ANOVA و T-Test  تجزیه و تحلیل گردید.

نتایج: در مطالعه حاضر 83 مرد (5/40 درصد) و 122 زن (5/59 درصد) شرکت داشتند. میانگین رضایتمندی دانشجویان از کارآیی آموزش بالینی دانشکده 96/0±04/3 بود که در حد متوسط می باشد، بیشترین رضایتمندی مربوط به بخش اطفال (6/0±7/3) و کمترین رضایت مربوط به بخش ارتودنسی (01/0±9/2) بود. بین میزان رضایتمندی و ترم تحصیلی دانشجویان رابطه معنی­داری وجود داشت(046/0=P) اما ارتباط آماری معنی داری بین رضایتمندی با جنسیت (088/0=P) و وضعیت تأهل (108/0=P) مشاهده نشد.

نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد، رضایت دانشجویان از آموزش بالینی با نوسان کم در کلیه بخش­ها متوسط می باشد، از اینرو نیاز به تأمین امکانات لازم، ارتقاء عملکرد اساتید و تلاش برای جذب بیمار جهت بهبود وضعیت آموزش بالینی ضروری به نظر
می رسد که این مهم توجه خاص برنامه­ریزان آموزشی را طلب می کند.

متن کامل [PDF 350 kb]   (368 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید