مقدمه: یکی از ویژگیهای شخصیت به هنجار، برخورداری از عزتنفس است. پیامدهای رفتاری بر عزت نفس و پیشرفتتحصیلی دانشجویان موثر است. هدف از انجام این مطالعه بررسی رابطه عزت نفس با وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.
روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 257 نفر از دانشجویان دانشکدههای مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارزیابی شدند. پرسشنامه مورد استفاده شامل: اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه استاندارد عزت نفس کوپر-اسمیت بود. دادهها به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمونهای تی تسـت مستــقل و آنالیز واریـانس مـورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج: میانگین نمره عزت نفس دانشجویان 7/8 ±53/32(محدوده نمره 50-0) بود. 3/81 درصد از دانشجویان دارای عزت نفس بالا بودند. ارتباط معنیداری بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی، جنس، وضعیت تأهل و محل سکونت مشاهده نشد(05/0
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |